Nieuwe Vaart logo

Zang

Kunstencentrum Nieuwe Vaart heeft een breed aanbod aan zanglessen voor zowel jong als oud. Hieronder vindt u informatie over de verschillende vormen van zangles die aangeboden worden.

Zangles – Jeugd (10 tot 21 jaar)

Privé zangles en duo-les
In de zanglessen worden de leerlingen gestimuleerd hun eigen songs uit te kiezen. We leren de jongeren in de lessen ook een goede zangtechniek aan die past bij de songs die ze graag zingen.

Kinderen in deze leeftijd vinden hun stem soms ineens “stom”, “lelijk” of ze durven niet meer te zingen. Hun zelfvertrouwen kan soms ook ineens helemaal verdwenen zijn. Dit komen we veel tegen in de lessen en hier begeleiden we de kinderen ook bij. We nemen hier tijd en werken met ze aan het leren houden van hun stem en het opbouwen van hun zelfvertrouwen.

Zangles – Volwassenen

Privé zangles
In alle lessen wordt gewerkt aan een gezond stemgebruik door een goede zangtechniek te leren en daarnaast werken we aan interpretatie. De technieken die worden gebruikt zijn met name de Complete Vocal Technique (CVT) en EVTS voor de poplessen en de oude Italiaanse zangmethode voor de klassieke lessen. Klankvorming, zuiverheid, stembereik, ademsteun en durf zijn belangrijke aandachtspunten. De leerling wordt gestimuleerd eigen songs uit te zoeken.

Proefles zang of meer informatie?