Erzsike Kövy

Piano

Als kind werd ik verliefd op de klank en de aanslag van de piano. De ontwikkeling van een mooie toon (ook wel toucher genoemd) en het klankgevoel vind ik dan ook heel belangrijk bij de leerling.

In de pianoles gaan we naast de technische vaardigheden, op zoek naar de fantasie en creativiteit van de leerling waarbij we samen kiezen uit verschillende methodes en muziekstijlen. De pianoliteratuur is onuitputtelijk! Maar ook pop- en filmmuziek kunnen aan bod komen. Het is bijzonder om te merken dat iedere leerling zijn of haar eigen voorkeuren ontwikkelt!

Het samenspelen met andere instrumenten of 4-handig pianospel (quatre mains) probeer ik ook zoveel mogelijk te stimuleren en organiseren. Belangrijk onderdeel van de lessen is het voorspelen in gezamenlijke lessen of op daartoe bestemde uitvoeringen.

Biografie

De half-Hongaarse pianiste Erzsike Kövy studeerde aan het Utrechts Conservatorium bij Herman Uhlhorn waar zij het Diploma Docerend en Uitvoerend Musicus beiden met onderscheiding behaalde. Al tijdens haar studie volgde ze kamermuzieklessen bij Eli Goren en liedbegeleiding bij Thom Bollen. Masterclasses heeft ze gevolgd bij Peter Feuchtwanger, Michaël Worskreschensky en Theo Bruins.

Ze geeft regelmatig concerten als soliste en met haar zus, de violiste Esther Kövy vormt ze een vast duo. Ze gaven concerten in Hongarije, Tsjechië en Rusland. Erzsike is ook pianiste in Trio Aurora met Fagottiste Amber Hill en Fluitiste Cathrine Starberg. Zij treden regelmatig op met uiteenlopend repertoire.

Inmiddels heeft Erzsike ruim 30 jaar ervaring in het lesgeven, zowel aan kinderen als aan volwassenen.