Online kerstconcert 2020

Zoals aangekondigd hierbij de online variant van het jaarlijkse kerstconcert van Kunstencentrum Nieuwe Vaart. Dank aan de leerlingen en docenten voor de vele leuke inzendingen.

Geniet van de ruim 100 leerlingen die laten zien wat ze het afgelopen jaar geleerd hebben. Bijkomend voordeel is dat de video de hele maand online zal staan, dus kijk wanneer het u uitkomt!

We hopen u volgend jaar weer te mogen verwelkomen in de Willibrordkerk voor ons kerstconcert. Fijne feestdagen en een muzikaal 2021 gewenst!

Kunstencentrum Nieuwe Vaart | Jubileumvoorstelling 16 juni 2019 Kasteel de Haar

Kunstencentrum Nieuwe Vaart verzorgt al 50 jaar de kunsteducatie en -participatie in de regio Vleuten-De Meern, Leidsche Rijn en Stichtse Vecht. Cursussen en opleidingen voor muziek, dans en musical, gericht op talentontwikkeling, plezier en presentatie. Dat zien we terug tijdens de voorspeelmomenten, de concerten en voorstellingen, de examens en in de lessen. Daar hoort veel voorbereiding bij, studeren, samen repeteren en nog eens overdoen.

Maar vooral dat woordje SAMEN is toepasselijk in deze voorstelling. U loopt door de tuin langs diverse optredens uitgevoerd door cursisten en docenten en komt uit bij het grote podium. Geheel gevuld met muzikanten. Hier gaan optreden het voor deze gelegenheid samengestelde muziekschoolorkest, het HOV-B orkest en het Klapstok slagwerkensemble. Zij voeren de muzikale boventoon. Er wordt gezongen, gedanst en geacteerd.

Voor het verhaal verplaatsen we ons terug in de tijd, naar Haarzuilens aan het begin van  1900. De Baron bekijkt zijn uit ruïnes verrezen nieuwe Kasteel de Haar. Hij is niet tevreden, hij wil een tuin, een hele grote voorname tuin. Maar hoe gaat hij dit aanpakken…….

De bewoners van het terrein luiden de noodklok. Wat betekent dat voor hen … verhuizen?

Maar het komt goed, een prachtig landgoed om het Kasteel en een mooi inmiddels 120 jarig “nieuw” dorp. De toen vals klinkende noodklok is vervangen door de 12 in onbruik geraakte klokjes van de Muziekschool Vleuten. Samen met 14 nieuwe klokjes vormen zij het nieuwe met de hand te bespelen carillon dat voor het eerst, na 10 eeuwen geschiedenis De Haar, zal klinken vanuit de Châtelettoren.

Meer weten over ...